LOLIS

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av lolis - 2 juni 2010 20:03


  • Endast de ytliga känner sig själva  (Oscar Wilde)

  • En riktig vän är den som kommer när alla andra går (Walter Winchell)

  • De flesta människor använder mer tid till att prata om sina problem än till att lösa dem (Henry Ford)

  • En stängd hjärna samlar ingen intelligens (okänd)

  • Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise (Jhon Steinbeck

 

 

 

Talesätt och ordspråk är så intresant

Av lolis - 2 juni 2010 19:40


Imorse såg det ut som om jag hade en golfboll i munnen.

Har haft ont,öm i kinden sen i går eftermiddag!

Inte tandvärk...peppar peppar!

Ringde tidigt på morgonen, fick en tid 14.10 Skönt!

Men jag har ju sådan där tandlläkar skräck!!!!!


Klockan 8.30 kom Conny med Cherie , tack  gode gud för det !

Hade något annat att tänka på i några timmar framåt.

Tanden var hel ,ska aldrig mer använda trätandpetare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En liten flisa, men mycket var.




Dessa foton är sen i går


Det var små myror och Cherie var lite rädd dom!  


  

och nästan lika varmt hade vi i dag...


  


Svalt och skönt.


                   Nu ska jag ta mig en Ipren

    och en nybrygd kopp kaffe , kura ihop mig i fotöljen

                   och sappa runt på tv `n

 

                  I morgon är en ny dag nya tag

               

 

                     

Ovido - Quiz & Flashcards