LOLIS

Alla inlägg under mars 2009

Av lolis - 28 mars 2009 00:14

Vaknade klockan sex , har haft svårt att sova i natt

vridit och vänt mig av och an.


I går sent på eftermiddagen ringde min chef och jag fick en tid för möte i dag klockan 08.45 på hennes kontor.

Det har varit så många insparingar på varje arbetsplats , så jag måste medge att jag kännt mig jäkligt nervös och orolig den sista tiden.


Men tack du vakande ängel!


Jag kan gå till jobbet på måndag morgon !


Har pratat med min bror i kväll ,alltid lika roligt.

Men det slår väl aldrig fel , så fort man tar i telefonen hör man -mamma mamma. eller så e det någon som kommer på besök.


Inte för att jag inte uppskattar att få främmande,

men i kväll hade det varit underbart att bara vara.


I morgon ska min äldsta dotter göra högskole provet

hoppas att det går bra.

Håller tummarna för dig "pyret".


Har varit och handlat med yngsta dottern, kläder!

Helt otroligt , hon provade och in och ut ur provhytten!

Och in igen!

En blå tunika , ett par jeanstigts och en turkos woodtröja.


Halv nio kom vi alltså hem i kväll.

PUH! vilken dag!!!

Av lolis - 26 mars 2009 17:51

Har varit en tråkig Torsdag.

Morgonen började med en tjurig tonåring

och en brännande värk i axlarna,

en skit start av dagen!

Var ut och gick en kort sväng ,

för att syresätta mig.

Det började att snöa lite, igen!

Tog en kopp kaffe när jag kom hem,så tråkigt att ha värk så att jag inte kan göra det jag vill!

Rastlösheten kryper i hela kroppen,

jag är inte van att inte kunna göra något!!!

ska ta ett varmt bad kanske det gör underverk ,

                               magi för axel värk


Av lolis - 25 mars 2009 12:15

Har inte kunat blogga på ett tag

har så värk i höger axeln. Vänster sida har blivit bättre,men jag e ju höger hänt!

Så det går inte så bra att skriva.

Av lolis - 22 mars 2009 13:44

STÄDA

TVÄTTA

MIDDAG

EN HELT VANLIG SÖNDAG!

Av lolis - 22 mars 2009 00:00

Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.


Ett barn som möter fientlighet lär sig att slåss.


Ett barn som möter fruktan lär sig försiktighet.


Ett barn som möter medömkan lär sig tycka synd om sig själv.


Ett barn som förlöjligas lär sig skygghet.


Ett barn som möter avundsjuka lär sig att avundas.


Ett barn som möter skam lär sig att känna skuld.


Ett barn som får uppmuntran lär sig självförtroende.


Ett barn som möter tolerans lär sig tålamod.


Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta.


Ett barn som blir accepterat lär sig att älska.


Ett barn som blir uppskattat lär sig att tycka om sig själv.


Ett barn som får erkännanden lär sig att det är bra att ha ett mål.


Ett barn som får vara med och dela lär sig generositet.


Ett barn som möter ärlighet och hederlighet lär sig vad sanning och rättvisa är.


Ett barn som möter trygghet lär sig tro på sig själv och på andra.


Ett barn som möter vänlighet lär sig att världen är en bra plats att bo på.

Av lolis - 22 mars 2009 00:00



Alla känner apan, apan känner ingen.


Alla är barn i början.


Alla sätt är bra utom de dåliga.


Alla vägar bär till Rom.


Allt är inte guld som glimmar.


Anfall är bästa försvar.


Arga katter får rivet skinn.


Av skadan blir man vis.


Alla goda ting är tre.


Av barn och dårar får man höra sanningen

Bakom varje framgångsrik man står en kvinna.


Blod är tjockare än vatten.


Borta bra men hemma bäst.


Bra karl reder sig själv.


Bränt barn skyr elden.


Bäst att smida medan järnet är varmt.


Bättre en fågel i handen än tio i skogen.


Bättre att förekomma än förekommas.


Bättre fly än illa fäkta.


Bättre stämma i bäcken än i ån.


I nöden prövas vännen.


Ingen kan allt, men alla kan något.


Ingen rök utan eld.


Ingen är profet i sitt eget land.


I de lugnaste vattnen simmar de fulaste fiskarna.


I de blindas rike, är den enögde kung.


Inget ont som inte har något gott med sig.


Av lolis - 21 mars 2009 00:00




Trodde inte mina ögon idag när jag vaknade

 MITT PÅ DAGEN!

(när jag såg tiden på klockan)

Vi var på grillen lillB och jag ,sen stack vi i väg på Ica Maxi.

Lite gott och blandat blev det in handlat.

Sen var det bara att åka hem till tvn och soffan.

Sydde några kuddvar till äldsta dotterns rum, ska försöka att fixa till där i morgon .


Slut cigg...

hoppas att jag kan somna snart ...e så "J" röksugen!

Kan inte fatta att jag glömde köpa när jag var på affären!

...mitt undermedvetande kanske har slutat att röka...

Av lolis - 19 mars 2009 23:17

Hur tokiga kan Sveriges lagar vara .... Gratis SMS Sveriges nya skylt vid riksgränsen : Välkommen till Sverige - Dårhuset där man tillåter djursex , luciatåg med barn för intagna pedofiler, anser att mördare inte är psykiskt sjuka , ökar invandringen trots en ökad arbetslöshet, men fan ta dig om du laddar ner en film eller kör 3km/h för fort!!!! Enjoy your stay.....


Så som du vill bli bemött
Bemöt andra

KÄRLEK

                    Våra älskade barn

     Vårt älskade barnbarn

          Älskade Cherie

stöd rosa bandet

Natur

 

         

Färg & form

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards