LOLIS

Alla inlägg under februari 2010

Av lolis - 17 februari 2010 21:21

Vi har fått tag på en gammal köksoffa,

 

det blev super lyckat i vårt nuvarande så lilla kök .

 

Nu återstår bara jagandet efter 2 st. skohyllor...

suck , ruskigt svårt att få tag på!!!  

 

Vi har varit sjuka här i huset  om varandra.

Men nu till helgen ska här banne mig bli färdigt i sovrummet.

Färgburkarna står och glor i ett hörn , oöppnade!

Tapetrullarna ligger kvar i påsen...

 

Vi är friska och krya nu ,skönt att gå till jobbet .

 

 

 

                                                  
       Kram Lolis  

 

 

 

 

 

Av lolis - 13 februari 2010 19:18

I dag fyller vår lill-tjej 13år !!!

 

 

 

Det är tufft !

 

 

 Här har det sjungts och ätit tårta och bullar .

En härligt god middag blev det också , innan fröken snärt skulle på party !

Det är hennes kompisar och busiga Olivia som fixat lokal och grejat hela veckan, underbara barn .

Önskar er en super kul kväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

                          kram Lolis  

Av lolis - 8 februari 2010 22:20

 

                         

Helt otroligt !

Min äldsta dotter har nu frågat om jag skulle kunna sy till hennes lilla hund . visst svarade jag , det kan jau inte vara så svårt. En liten tygbit...mått ...tråd , så det kan inte vara så svårt att få ihop. Tyckte jag .

 

Har nu stickat en för liten tröja som hon knapt höll på att få ut lilla Cherie ur!

 

Det var efter punkt och pricka i mönstret ...men mina mått !

hunden han ju växa innan tröjan blev klar!

 

Ska försöka till helgen att sy , har hittat något ...

jag trodde inte mina ögonHUNDVAGN! 

 

                                    kRAM LOLIS 

Av lolis - 4 februari 2010 22:35

Grattis älskade barn !

 

 

Idag fyller min äldsta dotter 20 år.

Lilla B och jag bakade 2 tårtor till födelsedags barnet packade bilen med farmor ,farfar , paket och tårtor .

Snön yr runt här i länet , det var mycket snö gnäll på väg till kalaset.

Och där satt jag och bara mös iframsätet .Jag älskar ju vinter vitt landskap!

Okej det är säkert jobbigt för många att ta sig fram.

Men det ser ju så rent och fint ut!

 

 

Minns när barna var små hur vi kokade varm choklad , kanelbullar och tog med oss pulkor i bilen . Det var mysigt !

                                      

 

                sov gott alla i vårt vinter vita avlånga land

                                                kram Lolis    

Ovido - Quiz & Flashcards