LOLIS

Alla inlägg under maj 2010

Av lolis - 30 maj 2010 20:45

        


Svärmor tycker väldigt mycket om Pelagon ,

så det var inte så svårt att finna en passande blomma! 

 

  

 

  

    

  

 

Bea och Conny kom och fikade

 

  

Jag känner mig så lyckligt lottad

att mitt liv har berikats

att jag fick dessa två

underbara döttrar

att få vara mor.

 

 

Hoppas ni alla fått en solskens dag

även om det regnat.

 

 

Av lolis - 21 maj 2010 20:00

           


Det behöver inte vara dyrt

inte vara planerat

det är vi som gör det trevligt och så specielt

ta tillvara på små tillfällen.

 

 

 

 

Av lolis - 19 maj 2010 23:29

  

En regnig dag , fuktig ,och solig om vart annat.

Cherie har varit hos oss i dag , matte Bča har varit på skolan.

Det blev mest lek innom hus...

    

   

 

 

                                                  
                     

Av lolis - 18 maj 2010 21:10

  

Bča och Cherie kom .


    

Lilla rara Emelie kom också med sin pappa och farfar.


   

                                                  
                         

Av lolis - 16 maj 2010 14:44

  

  

Bčlla var helt slut efter allt skoj hon varit med om på sin skolresa , 10 min . hemma så sov hon som en stock!


På efterm. när sömntutan vaknade till liv igen så cyklade vi ner på byn och köpte

tidningar ,lite kvälls gott . Det var som en varm sommar efterm.


Bjudna på grillning hos Maja ,Bčllas gudmor.

Vi satt ute och åt ,var hos Maja fram till 22 , Bča kom förbi med Cherie .

Bella och jag satt oss i varsitt soffhörn och tittade klart på filmen,Twilight.



     


Av lolis - 15 maj 2010 13:35

 

                           

Bčlla kom hem vid 11 i morse, härligt tycker mamman!

Hon hade haft det skit kul ,värmer mig att höra hennes glädje.

Tog väl ca 10 min. så slocknade hon på köksoffan!

 

Efter att ha packat upp och hängt ut sovsäcken

ringde mobilen.... Å min älskling !

Han e i Tyskland Och det kostar endast 6kr/min,men efter 20 år e vi lika tossigt kära!

 

Få se om Bča dyker upp något i dag , det skulle vara roligt att få rå om båda mina barn idag ,solen skiner och det är 19grader varmt!

En helt underbar Lördag!!!

Av lolis - 14 maj 2010 22:00

 

 

I morse tog jag mig en regäl sovmorgon!

Men fy rackarns vad segt allt var , bäst är nog ändå att kliva upp tidigt

och inte sova till 11!

Bča jobbade 7-13 .Efter jobbet kom hon förbi och vi åkte in på Birsta City.

Vi käkade på Charm ,inte illa alls!

Tacos ,självklart!

   


Och ni ska bara se vilka fina tårtor man kan beställa här får ni lite ögongodis  


  

Sedan strosade vi omkring på olika affärer men hittade inget som föll oss i smaken.

Åkte hem vid 16 tiden, så var den dagen slut.

 

Målade färdigt Bčllas sekrätär , nu står den på plats i hennes rum.

 

Kvällen blev olidligt tyst och tråkig,tog mig inte för något .

Slog en pling till Mangan och traskade upp till honom.

Han har tapetserat om ,Röd/svart/silver .Ja han vågar !

Men det blev fin-häfftigt!

Han e nöjd och det är väl huvudsaken!

 

 

                                                         

Av lolis - 13 maj 2010 13:04

                          


Ja då har dagen kommit ,

Bčlla har åkt på skolresa och Roger åker till Tyskland i eftermiddag.


Har lite att greja med här hemma , men vad tyst och tomt det kommer att bli i kväll !!!!!!!

Är ju så van att inte ha en lugn stund

så hur gör man då?

Hi hi , självklart saker som man själv vill!!!!

  

Klev upp med Bčlla kl 07 i morse

hennes klass samlades på skolgården för av resa.

Igår var det full huggning av packning

inte dom nej dom ...

pust och stön, inte lätt för en tonåring att vara nöjd med sin respackning!



Har snart målat färdigt Bčllas sekretär

tror den blir bra i hennes rum.

Hon vill ju ha ett ordspråk målat på locket

finns det något förslag ?

kommentera gärna.

  



Ovido - Quiz & Flashcards