LOLIS

Alla inlägg under maj 2009

Av lolis - 30 maj 2009 22:05

...blev det hitills,halva altanen.

Av lolis - 30 maj 2009 21:56

Äntligen e vår altan färdig byggd

helt underbart

och idag har vi haft 21.5 i skuggan!

så här har det sett ut sen förra sommaren

Av lolis - 21 maj 2009 19:45

Pollen , pollen , pollen!!!


Ögonen svider , kliar och näsan rinner

idag har det varit lite bättre.

Hela veckan och förra helgen har det varit hemskt!


I går fick äldsta dottern sina ägar papper på sin bil och försäkrings papprena.

Igår och i dag har hon varit på sitt nya jobb, hoppas allt gått bra .

Jag e så stolt över hennes "tåga" !


I dag var vi in till Birsta och det blev full frys när vi kom hem!

Köpte också fem stycken pelargonior,ljus rosa och vita .

ska ha dem på bron tillsammans med lobelia i mina fina svarta plåt kittar.


Altanen ska byggas i morgon , härligt!


många blommiga hälsningar Lolis

Av lolis - 15 maj 2009 13:34


Härliga fredag!

Solen sken så härligt på morgonen

att man kan inte annat än känna glädje.

Sent i går kväll kom min äldsya dotter hem,

tillsammans ned sin kille hade de åkt uppåt norrland .

Hon hade köpt sig en bil!!!!!!

En volvo från 1973,

orange.

Hon var så lycklig!

På väg hemifrån rullade hon ned för slänten en liten bit och sedan pruttade hon iväg i sin kärra.

1973...

men hel och fin!

Blank i lacken!


Hela helgen har vi fullt upp i familjen.

För här ska rensas ,städas,rivas, sågas,spikas och skuvas.


Tvätten får stå tills på söndag.


Pratade en stund med min lilla syster i går kväll,åh vad jag saknar henne!

Hon har kämpat med att plugga hela våren,

för att höja sina poäng till högskolan.

åh jag saknar mina små prinsar, mosters go killar!


Jag får härda ut ett tag till

snart snart

e det semester tid!


NEJ NU MÅSTE JAG GÖRA ETT RYCK!!!

Ses en annan dag, kram Lolis

Av lolis - 4 maj 2009 19:23

Upp klockan halv sju, kaffe ,duscha, pratar i frukosten om "femmans salonger" med lillaB.

Det är något de har jobbat med i flera veckor,alla femte klassare på skolan hon går i.

Sång från morgon till kväll!

Men det har vi haft sedan hon föddes för 12 år sedan,hi hi!

StoraB har fått jobb hela sommaren!

Det glädjer oss,stolt över dig!


Dagen på jobbet var hackig hit och dit, rörigt runt om  och rörigt i huvudet.

Kartonger över allt,prylar, bord och stolar...

MEN DET KOMMER ATT BLI SÅ SÅ BRA!!!

En regäl rensning och sotering, det är toppen.

Och jag tycker att de nya lokalerna är rätt charmiga,litet men charmigt.

Vi måste ju försöka att se potential i lokalen, den e ju så ljus .

Ska sätta mig i min mys fotölj och sy lite.


Ha det gott ,god kväll! 

Av lolis - 1 maj 2009 18:39

Strålande solsken

strålande humör

glad åt våren

fast ögon och näsa runnit när vi var ut och gick .

Men jag e så less på vår baksida

skulle behöva lite magi !




Var på "gatufest"

i vårt kvarter i går kväll

mycket trevligt.

När timmen började att dra mot sitt slut

knatade vi hemåt,

på vägen mötte vi "L" och"U"

blev inbjuden på en så kallat sängfösare,

trevligt folk.



Ovido - Quiz & Flashcards