LOLIS

Alla inlägg under februari 2011

Av lolis - 25 februari 2011 10:13

                 




    

      

Av lolis - 24 februari 2011 08:10


Tapeter osm inte räcker...

 

Som inte passar...

 

som blir skit snyggt någon annanstans!

 

 

 

Mitt paket från Panduro har komit!!!!!!!!!!!!

 

Det kliar i fingrarna..........

 

        

Av lolis - 18 februari 2011 09:10

 

På vägen

 

till en vän

 

till någon du bryr dig om... 

 

    

 

Förr kunde man få ett V-kort i lådan

 

Nu har internett tagit över ... Men gott folk

 

det finns fortfarande v-kort att köpa

 

Frimärken  också!

 

Du kanske har ett som ligger och bara

 

ligger i en bort glömd låda...

 

Skriv en rad och gör någon glad

 

påminn dem om att de inte är

 

bortglömd......

 

  

 

 

      

Av lolis - 16 februari 2011 18:27

 

Tack bästa Anita !!!!!!!!!!!

 

 

  

 

Det finns många "ställen" där de

 

säger att de har allt...

 

Det vet vi ju att det inte alls stämmer!

 

Bästa och har det mesta är :

 

 

  De som aldrig klagar

 

Som alltid är tacksam

 

Som under 8h av sin dag finns för så

 

många andra än sig själv  

 

Människor som anser att alla har lika

 

värde.

 

  Som sprider ljus och delar både glädje

 

och sorg...

 

 

 

Det låter som om jag skriver om min

 

bästa vän , men inte idag.

 

Jag har haft turen

 

att få haft dessa människor i min vardag

 

på min gamla arbetsplats.

 

Saknar er alla kram till An,Ast,Ke !

 

    

 

 

Av lolis - 15 februari 2011 16:55

 


                                                   

Den 4 feb. fyllde äldsta dottern 21år.

 

 

               

  

            Och den 13 feb.

    fyllde yngsta dottern 14år.

 

       

 

   Så var det Alla Hjärtans Dag...

 

             

 

  

I dag har jag bara målat , slipat och grundat.

Bèa var på anst.inter i Härnösand , så det blev en kall uppfriskande promenad med lillvoffsen.

 

Tapeterna jag bestämde mig för att ha i köket ...räcker inte!

  

 

Min typiska otur!

Nå ja ....får väl jaga lite!

 

 

 

 

 

                 

Av lolis - 11 februari 2011 13:13



Äntligen har den komit !

 

 

   Ska hänga upp den i en

 

vit kedja inne i gäst rummet.

 

Jag tycker den är finare i

 

verkligheten än i katalogen!

 

 

 

Det brukar ofta vara tvärt om.

 

 

 

Har varit ute hela morgonen

 

och skottat och åter skottat

 

 

Gillar inte alls att jogga så det

 

var en bra morgon för allt

 

gäddhäng!

 

Morgonen började med att

 

äldsta dottern ringer och

 

väcker mig,- mamma du måste

 

hjälpa mig!!!!!!

 

Herre Gud vad är det som

 

har hänt?

 

 frågar jag.

 

Hon hade kört fast på

 

parkeringen...utanför vårt hus...

 

åh jösses tänkte jag vad ska

 

hon hit och köra fast!

 

Ingen sov morgon och

 

lugn och ro här inte

 

bara hoppa i kläderna

 

greppa en spaden och börja

 

att skotta!

 

Sådan härlig morgon!

 

 

Hummm...Ligth senil...

 

Jag hade glömt bort att jag

 

skulle ha Cherie idag!

 

 

Gick in och laddade

 

kaffebryggen , gick ut och

 

skottade parkeringen och så att

 

brevbäraren kom fram till lådan.

 

 

Det är ju ett underbart

 

vackert väder i dag!


 

     


 

 

Av lolis - 4 februari 2011 08:30

 

I dag är det 21 år sen 

jag fick min älskade dotter!

Klockan 01.27

den 4 februari.

Och sådana historier man fick höra

innan det väl var dags

för färden till förlossningen.

fyra timmar från första sammandragningen

sedan var det klart.

Så underbart

varje barn är unikt.

En gåva

ett lån

och så mycket lycka

du givit under dessa 21 år!

 

Grattis på 21 års dagen!

 

 

Av lolis - 3 februari 2011 14:07

  

Måste bara lägga ut en bild på min absolut fulaste skapelse!

 

Allt gick bra ända tills det rackarns limet var överallt.

 

Så i mitt försök att rädda denna lampa

tog jag fram limpistolen ,några pärlemofärgade knappar...

 

Som om det blev mindre lim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snarare tvärt om .

Det var #$/#....tusan!

 

Nu är den ett minne blott .

 

Önskar er alla en trevlig dag

 

                              


Så som du vill bli bemött
Bemöt andra

KÄRLEK

                    Våra älskade barn

     Vårt älskade barnbarn

          Älskade Cherie

stöd rosa bandet

Natur

 

         

Färg & form

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år

Länkar


Skapa flashcards