LOLIS

Alla inlägg under februari 2009

Av lolis - 28 februari 2009 00:00

Sov nog allt förlänge på morgonen,

kommer att bli svårt att lägga igen de blå.


Har varit lite väl slarvig med mina prylar, vi skulle grattulera vår granne som blev 30 år .

För flera månader sen, i mitt slarv att förlägga mig ,lade jag undan paketet ...men jag hade tur ändå, eftersom vår granne åkte bort till vår huvudstad!

Men idag hittade jag paketet och knatade över

till vår gode granne.

Hon blev rätt så snopen ,konstigt,det var ju lite väl länge sedan

hon fyllde år!

...kortet som var skrivet hittar jag om jag har tur ...till sommaren!


Hennes rara lilla syster var på besök hos grannen, med sin glada lille son.

Så super söt , fast han kräktes log han.

Grannens lill tjej som nyss fyllt 1år  är en riktig liten prinsessa!

Hon sträker armarna och vill komma upp men nästan lika fort vill hon ner för att krypa i väg och upptäcka något bus!

Som ni alla vet , som känner mig, är jag ju alledels tokig i barn!

Av lolis - 25 februari 2009 18:31

Solen skiner genom fönstret ,

 det är ett underbart väder i dag!

Men  mina öron värker och bihålen knastrar

så det får bli att ta det easy.

Lilla B har fullt upp i sina matte böcker men tog sig en rast för att

umgås med vänner.

En nypa luft i detta underbara väder

gör tänkandet gott!


Av lolis - 23 februari 2009 00:00

Det är Måndagmorgon seg och snorig ingen vill kliva upp på det kalla golvet!

Nej låt mig sova bara en liten stund till

det är ju så varmt och skönt under täcket!

Väl uppe, i kläderna ,frukost i magen

går benen nästan av sig själv

En ny dag , en ny vecka

nya utmaningar.


Av lolis - 20 februari 2009 21:31

Min yngsta dotter har färgat sitt hår i kväll !

SVART!!!

Läste på förpackningen att det var toning, som tur var.

Jag får nog börja köpa lite extra färg till mig själv,

jag blir snart gråhårig på den ungen!

Men , men...när jag vr i din ålder...

såg jag inte klok ut i håret!

hi hi

När håret torkat ringde hon runt till sina kompisar

och bad pappa om skjuts

nu skulle de ut på disco!

Av lolis - 20 februari 2009 20:44

En del människor är helt otroligt konstnärliga!

Var på ikea i eftermiddags,

man kan tycka deras tyger är skrikiga eller

ursnygga!

Jag tycker inget av det.

Men vill man ha något färg glatt

något annorlunda

och billigt

kika in på Ikeas tyger.

Att blanda olika mönstrade med enfärgat kan bli just , ursnyggt!

Av lolis - 20 februari 2009 00:00

I kväll kom min äldsta dotter hem

utklädd

till


PIPPI LÅNGSTRUMP !


Hon och killen skulle på maskerad i Härnösand.


Av lolis - 19 februari 2009 18:19

...hur har du det?

Har något frågat dig hur du har det i dag,

talat om att

- jag finns här som en vän .

Någon som lyssnar eller bara märker att du finns där.

Vi går förbi så många ,

dagen går så fort. När vi alla rusar fram .

 Är det inte busstiden vi måste passa och hinna i tid till eller spårvagnen .

Så är det  till skolan , till dagis , till jobbet, till allt !

Visste du att svensken anses vara det sjukaste folket ?

Knäppt!

Undra vilket som anses som det friskaste?

Snart är det helg skönt!

Jag ska mysa av att inte behöva gå ut i onödan.

Själv då, vad ska du göra?































+



Så som du vill bli bemött
Bemöt andra

KÄRLEK

                    Våra älskade barn

     Vårt älskade barnbarn

          Älskade Cherie

stöd rosa bandet

Natur

 

         

Färg & form

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards