LOLIS

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av lolis - 22 juni 2009 00:00

Har knappt sovit i natt

något spökar i min högra axel och gör vid vissa rörelser

så hemskt ont.


Ringde vårdcentralen i morse

rusade dit och

fick veta att det var en inflamation...

en ny tid på Torsdag morgon.



Möte på jobbet kl 14.30

och självklart skulle det börja att spöregna

när jag skulle gå!

Hittade i en byrålåda en påskgul regnponcho med huva,

jippi sa jag högt för mig själv!

Hann bara ned för backen en bit bort från vårt hus

så var jag reddan less på denna påsk-kyckling-gula

sopsäcks-poncho!

Lägligt stod där en sopkorg för hund påsar ...


Väl framme på jobbet i mina förut så vita ballerina skor

som plaskade mig upp för varje trappsteg

hade denna gudomligt givmilda människa lämnat skor till vår loppis

Köppte mig ett par knallröda gummi ballerina för en skamlig summa.

Fick en handduk av en rar arbetskamrat, torkade mitt droppande hår

och fötter tog sedan på mig de knall röda skorna och gick på

mötet.

Med ett gladare humör och torrare!


Var ut till stugan och "R" gjorde i oerdning middag , härligt att komma till solen !

"B" och "EJ" har varit i stugan sen i morse med farmor o farfar,

badat i poolen och ätit lunch på altanen i solskenet.

Väl hemma en varm dusch morgonrock och en god kopp te.



sov gott



Så som du vill bli bemött
Bemöt andra

KÄRLEK

                    Våra älskade barn

     Vårt älskade barnbarn

          Älskade Cherie

stöd rosa bandet

Natur

 

         

Färg & form

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Tidigare år

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards